,,Badam, analizuję, oddycham ”

W ramach projektu – programu regionalnego wsparcia edukacji ekologicznej pn. ,,Badam, analizuję, oddycham ”– pracownia biologiczna w tym tygodniu odbyły się kolejne dwie edycje warsztatów. Zajęcia tematyczne 14. 04. oraz   15. 04 nawiązywały do obchodzonego niedawna Światowego Dnia Wody, których  tematem przewodnim była ocena stanu ekologicznego próbek wody i gleby. Uczniowie klas I i II mieli okazję poznać i obserwować przez mikroskop żyjące w wodzie organizmy, a także samodzielnie zbadać parametry: pH, twardość wody, poziom tlenu oraz parametry i właściwości gleby. Młodzież poznała  również sposoby oszczędnego korzystania z zasobów wody oraz szkodliwy wpływ węglowodorów. Celem zajęć było zapoznanie uczniów z metodami rewitalizacji i rekultywacji zbiorników wodnych, nabycie przez uczniów umiejętności badawczych w zakresie poboru próbek wody, oceny parametrów gleby, wykonywanie analiz fizyko – chemicznych i biologicznych wody, pracy z mikroskopem, nabycie nowych kompetencji w zakresie oceny stanu środowiska poprzez uświadomienie konieczności racjonalnego gospodarowanie zasobami.

Warsztaty zostały przeprowadzone z wykorzystaniem sprzętu zakupionego    w ramach realizowanego projektu pn. Badam Analizuję, Oddycham.                                                                                               

 Niniejszy materiał powstał w ramach projektu dofinansowanego ze środków  NFOŚiGW z Programu Priorytetowego Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej.

@Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,      @Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Szukaj

Nasze social media

Najnowsze aktualności

Archiwum aktualności